loading...
کنکوری های 92|کنکور،92،سراسری|konkurihaye92
آخرین ارسال های انجمن
nima بازدید : 75 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (0)

وزیر آموزش و پرورش از عدم موافقت برای افزایش ضریب سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سراسری خبر داد و گفت: امیدواریم به تدریج سهم ارزیابی‌های درون مدرسه‌ای در کنکور افزایش یابد.

علی اصغر فانی در گفت وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،درباره احتمال تاثیر پنج درصدی نمرات امتحانی دروس پیش دانشگاهی در معدل کنکور اظهار کرد: بر اساس قانون حذف کنکور قرار شده است به تدریج وزن امتحانات و ارزیابی‌های درون مدرسه‌ای در آزمون ورودی دانشگاه‌ها افزایش یابد.

وی افزود: در همین راستا کمیته‌ای در سازمان سنجش تشکیل شده و آموزش و پرورش نیز در آن عضویت دارد. این کمیته هرساله درصدی را برای تاثیر نمرات دانش‌آموزان معین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما بر افزایش بیش از 25 درصدی سهم امتحانات و ارزیابی‌های درون مدرسه‌ای تاکید داشتیم گفت: علی رغم تاکید ما، سایر اعضا با این امر موافقت نکردند اما امیدواریم به تدریج سهم ارزیابی‌های درون مدرسه‌ای در کنکور افزایش یابد.

فانی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: در حال پیگیری‌های جدید برای تامین اعتبار هستیم و امیدواریم به زودی شاهد نتایج آن باشیم و بتوانیم معوقات را بپردازیم.

nima بازدید : 114 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (0)

گزارش اکتبر ۲۰۱۵ پایگاه استنادی اسکوپوس منتشر و تازه ترین رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی ایران در این گزارش اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جدیدترین گزارش اسکوپوس درباره شاخص H-Index و میزان استنادات به مقالات علوم پزشکی منتشر شد.

براساس اعلام گروه علم سنجی مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، علاوه بر شاخص اچ، دانشگاه های علوم پزشکی از نظر تعداد مقالات، تعداد استنادات و تعداد استنادات بدون خود استنادی نیز رتبه بندی شده اند.

nima بازدید : 102 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (0)

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش‌ و پرورش گفت:‌ برای تأمین نیروی مورد نیاز آموزش‌ و پرورش دو روش داریم. نخست جذب از مقطع دیپلم و آموزش 4 ساله در دانشگاه فرهنگیان و روش دوم جذب فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی سایر دانشگاه‌هاست که از امسال آن را اجرا کردیم.

محمد فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا روش‌‌های تربیت معلم و جذب نیرو در آموزش‌ و پرورش تغییر کرده است؟ اظهار داشت:‌ در حال حاضر به دو روش برای تربیت معلم و ورود نیرو به آموزش‌وپرورش اقدام می‌کنیم. در روش نخست،‌ دانشجویان از طریق کنکور سراسری از مقطع دیپلم جذب می‌شوند و طی 4 سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌بینند که پس از اخذ مدرک لیسانس در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

وی افزود:‌ یکی دیگر از روش‌های جذب نیرو در آموزش‌وپرورش جذب فارغ‌التحصیلان کارشناسی سایر دانشگاه‌ها از طریق برگزاری آزمون استخدامی است که امسال برای نخستین بار این کار را انجام دادیم.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش‌ وپرورش گفت: تعداد 5 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با گذراندن دوره آموزشی یک ساله در دانشگاه فرهنگیان از مهر 95 وارد آموزش و پرورش می‌شوند و بر این اساس روش دیگری برای جذب نیرو در آموزش و پرورش ایجاد می‌شود بدین صورتکه صاحبان مدرک کارشناسی سایر دانشگاه‌ها را جذب کرده و حداقل یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش‌های لازم معلمی را به آنها ارائه می‌دهیم.

فاضل بیان کرد:‌متناسب با نیازها و ظرفیت آموزش و پرورش به دو روش یعنی جذب از مقطع دیپلم و آموزش 4 ساله در دانشگاه فرهنگیان و جذب فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و آموزش یک ساله در دانشگاه فرهنگیان نیروها را تامین خواهیم کرد.

nima بازدید : 76 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (0)

بر اساس یک گزارش جدید، حدود یک میلیون دانشجوی بین‌المللی در کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آخرین آمار منتشر شده از سوی موسسه بین‌المللی آموزشی در آمریکا حاکی از آن است که تعداد دانشجویان بین‌المللی این کشور به رقم 974 هزار و 926 نفر در سال تحصیلی 15-2014 رسیده است.

میزان رشد مشاهده شده نسبت به آمار سال قبل افزایش 10 درصدی پیدا کرده که در 35 سال گذشته بیشترین رشد را داشته است. در حالی که چین هنوز اولین کشور در اعزام دانشجو به آمریکا است و هم‌اکنون تعداد این دانشجویان در آمریکا به 304 هزار و 40 نفر رسیده، نرخ رشد تعداد دانشجویان چینی نسبت به دانشجویان هندی کاهش پیدا کرده است.

در حال حاضر تعداد دانشجویان هندی در دانشگاه‌های آمریکا 132 هزار و 888 نفر است که 29.4 درصد رشد داشته هرچند این رقم بین دانشجویان چینی 10.8 درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، کارشناسان تخمین زدند حضور دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های آمریکا و هزینه تحصیل آنان بیش از 30 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور در سال 2014 کمک کرده است.

nima بازدید : 83 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (0)

کاوه مدنی، دانشمند ایرانی برجسته جهان در علوم زمین می گوید: « ما بدون علوم انسانی نمی توانیم در راه حلهای مهندسی موفق شویم از این رو باید برای اعاده حیثیت علوم انسانی مبارزه کرد.»

خبرگزاری مهر- ندا فراهانی: اتحادیه علوم زمین اروپا کاوه مدنی، استاد مدیریت آب و محیط زیست امپریال کالج لندن، را به عنوان یکی از چهار دانشمند جوان برجسته در علوم زمین در سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی کرد. اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU) که با تلفیق انجمن ژئوفیزیک اروپا (EGS) و اتحادیه اروپایی علوم زمین (EUG) در سال ۲۰۰۲ میلادی تشکیل شد، سالانه هشت جایزه اصلی به محققان برتر در شاخه های مختلف علوم زمین در سطح جهانی اهدا می کند که از میان آنها چهار جایزه «آرنه ریچتر» بوده و به چهار «دانشمند جوان برجسته» اهدا می شود. مدنی، یکی از دریافت‌ کنندگان جایزه «آرنه ریچتر» است که از سال ۲۰۰۴ میلادی به دانشمندان جوانی اهدا می ‌شود که دستاوردهای موفقی در رشته‌ های مختلف علوم زمین داشته‌ اند.

وی در تحقیقاتش تئوری های اقتصادی و رفتارشناسی را وارد حوزه مدیریت آب کرده است. اتحادیه علوم زمین اروپا، مدنی را به دلیل «سهم بنیادی تحقیقاتش در تلفیق نظریه ها و روش های متفاوت تحلیل تصمیم گیری در سامانه های مدیریت آب» حائز دریافت این جایزه دانست.

همچنین در سال ۲۰۱۲ میلادی، کاوه مدنی از سوی انجمن مهندسین عمران آمریکا به عنوان یکی از ده «چهره جدید مهندسی عمران» انتخاب شده بود. وی یکی از محققان ایرانی است که به تلفیق حوزه علوم انسانی با سایر رشته ها پرداخته است.

تحقیقات و مقالات مدنی در نشریات بین المللی مختلف از جمله نشریه علمی مدیریت و برنامه‌ ریزی آب در سال ۲۰۱۲ میلادی درباره «مناقشات ناشی از انتقال آب در کالیفرنیا» و مقاله دیگری در نشریه علمی اقتصاد بوم شناسی (اکولوژی) در مورد «اختلافات و مذاکرات بین‌ المللی در مورد تغییر اقلیم و نحوه کاهش گازهای گلخانه‌ ای» به ایجاد مسیری جدید در تحقیقات مدیریت منابع آب کمک کرده‌ است.

مدنی دارای درجه دکترا در رشته مهندسی عمران و محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا، کارشناسی ارشد منابع آبی از دانشگاه «لوند» سوئد و مدرک کارشناسی در رشته مهندسی عمران از دانشگاه تبریز است.

nima بازدید : 67 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (0)

رایزنی علمی ایران در شرق آسیا ضوابط جدید پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های مالزی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از مالزی، رایزنی علمی ایران در شرق آسیا با صدور اطلاعیه‌ای ضوابط جدید پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های مالزی را تشریح کرد.

رایزنی علمی ایران در شرق مالزی عنوان کرد با عنایت به بخشنامه مصوب وزارت علوم مالزی به شماره (JPT(BEM)1000/016/046 JID4 مورخ 2015/09/10) و نیز ابلاغیه سازمان خدمات جهانی آموزش عالی مالزی (EMGS) به تمامی دانشگاه‌های مالزی در مورخ 2015/10/01، مقرر شده است:

1- کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مالزی که مایل به جذب دانشجوی ایرانی هستند، باید نزد رایزنی علمی ایران در شرق آسیا تشکیل پرونده دهند.

nima بازدید : 66 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (0)

زمان ثبت نام الکترونیکی از امروز (چهارشنبه 27 آبان) لغایت شنبه (30 آبان) از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه تهران http://reg.ut.ac.ir و ثبت نام حضوری روز یکشنبه ( یکم آذر) در محل پردیس دانشکده مربوط خواهد بود.
پذیرفته شدگان می توانند سوالات خود را در ارتباط با امور ثبت نام، در ایام ثبت نام با ورود به سامانه فوق و از طریق شماره تلفن های داده شده در اطلاعیه ثبت نام، با پردیس دانشکده محل قبولی مطرح کنند.

سه استاد دانشگاه تهران، برنده چهارمین دوره جایزه ملی علامه طباطبایی شدند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، چهارمین دوره اعطای جایزه علامه طباطبایی ۲۴ آبان ماه، در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان و محمدفرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به 18 تن از اساتید نخبه و پیشکسوت حوزه های مختلف علمی کشور اعطا شد که سه تن از دریافت کنندگان این جایزه استادان دانشگاه تهران بودند.
در این مراسم که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، جایزه علامه طباطبایی به آقایان حجت الاسلام احمد احمدی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، غلامعلی افروز از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و رحمت ستوده قره باغ ازپردیس دانشکده های فنی اعطاء شد.
این جایزه که بر اساس آیین نامه ای خاص، به اعضای هیات علمی استاد تمام و نیز محققان و استادان پیشکسوت و تاثیرگذار و چهره های علمی ماندگار در حوزه های تخصصی مختلف، با معرفی دانشگاه ها، فرهنگستان ها و مراکز تحقیقاتی اعطاء می شود، معتبرترین جایزه علمی کشور است که دریافت کنندگان نهایی آن، براساس رأی شورای نخبگان بنیاد انتخاب می شوند.

nima بازدید : 63 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (0)

رئیس دانشگاه آزاد گفت: از دوره کاردانی تا دکتری، تنها رشته هایی در دفترچه آزمون ۹۵ ثبت می شوند که طبق ممیزی این دانشگاه شرایط و استانداردهای علمی لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید میرزاده درخصوص گسترش زبان و ادب فارسی در خارج از کشور در صد و سی و نهمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد گفت: اغلب کشورها برای توسعه زبان خود در خارج از مرزهایشان سرمایه گذاری می کنند. بنابراین باید معاونت آموزشی و دانشجویی و فرهنگی در همکاری با سازمان ارتباطات فرهنگی اسلامی مدارس ایرانی، مدارس آموزش و پرورش در خارج از کشور و بنیاد سعدی با استفاده از امکانات واحدهای بین المللی در این خصوص تلاش کنند.

nima بازدید : 58 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (0)

استقبال داوطلبان از رشته‌های بدون آزمون کنکور 94 و پذیرش رشته‌های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌های غیرانتفاعی براساس سوابق تحصیلی کمرنگ است و حجم زیادی از ظرفیت‌ها خالی مانده است، اما عدم‌تمایل داوطلبان به رشته‌های دانشگاهی بدون کنکور به‌چه‌دلیل است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طبق قانون سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد تا سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها سهم 85درصدی داشته باشد. هم‌اکنون سهم سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه‌ 25 درصد است که این میزان باید به‌تدریج افزایش یابد. بر این اساس در کنکور سال 95 علاوه بر سهم 25درصدی سوابق تحصیلی، نمرات نهایی دوره پیش‌دانشگاهی سهم 5درصدی خواهد داشت.

 

nima بازدید : 67 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (0)

تعرفه ثبت نام درآزمون های سازمان سنجش آموزش کشور در سال 1395 تعیین شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، مصوبه دولت درباره تعرفه ثبت نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور در سال 1395 را برای اجرا ابلاغ کرد.

متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:
تعرفه ثبت نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور در سال 1395 به شرح جدول زیر تعیین می شود. درآمدهای سازمان سنجش آموزش کشور به حساب خزانه واریز و در بخش درآمد بودجه کل کشور منظور و معادل آن از طریق درج ردیف هزینه ای در لوایح بودجه سنواتی در اختیار سازمان مذکور قرار می گیرد.
(مبالغ به ریال)
 

ردیف
نوع تعرفه
میزان تعرفه
ملاحظات
1
آزمون سراسری
000ر180
به ازای هر داوطلب
2
علاقه­مندی به گزینش در دانشگاه پیام نور، تربیت معلم (فرهنگیان) و مراکز غیرانتفاعی
000ر46
3
آزمون کاردانی پیوسته
000ر180
4
آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته
000ر230
5
آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته
000ر300
6
آزمون دکتری داخل
000ر500
7
آزمون دکتری اعزام به خارج
000ر500
8
آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (بدون گفتار)
000ر500
9
آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (با گفتار)
000ر500
10
آزمون عملی تربیت بدنی
000ر180
11
آزمون عملی رشته های هنر
000ر230
12
بررسی پرونده های صلاحیت عمومی داوطلبان آزمون ها
000ر290
به ازای هر پرونده
13
هزینه مصاحبه و بررسی صلاحیت­های عمومی دانشگاه فرهنگیان
000ر230
به ازای هر داوطلب
14
خدمات پیام کوتاه آزمون (اختیاری)
000ر5
بابت تمام پیام­های ارسالی

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را در تاریخ 25/8/1394 برای اجرا به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

درباره ما
کنکوری های 92|کنکور،92،سراسری|konkurihaye92
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 127
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 39
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 285
  • بازدید سال : 4,584
  • بازدید کلی : 103,753
  • کدهای اختصاصی